a
a
a

Veelgestelde Vragen

Uitzending Gemist

Uitzending Gemist gaat veranderen voor u.

Lees verder

Uitzending Gemist buiten Nederland

Waarom kan ik ineens geen Uitzending Gemist meer bekijken op de website?

Helaas is het voor de meeste programma's die we uitzenden nadrukkelijk niet toegestaan dat deze buiten Nederland te zien zijn.
Bevindt u zich dus buiten Nederland zal u geen gebruik (meer) kunnen maken van terugkijken van onze programma's middels onze website.
Terugkijken van programma's bij uw provider blijft werken zoals vanouds.


Volgorde van Taggart

Taggart herhalingen in de middag.

ONS zendt series altijd uit op volgorde en recent zijn we alle oude seizoenen van Taggart gaan herhalen.

In tegenstelling tot de kortere afleveringen van de nieuwe seizoenen zijn deze afleveringen oorspronkelijk bij ONS in delen uitgezonden.

Sinds geruime tijd is er een probleem met de EPG weergave bij sommige providers. Onze programma’s worden dan niet ‘herkend’ en daardoor ook niet correct weergegeven.
Deze providers werken met een externe dienstverlener die onze informatie zelf aanpast, aanvult en daarnaast helaas ook nog eens regelmatig niet ververst.

 
Het gevolg voor u thuis is dat uw EPG niet correct weergeeft welke aflevering te zien is bij ONS.
U kunt dan ook een aflevering vaak niet opnemen, of er wordt een totaal ander programma opgenomen.
In onze eigen programmagids https://www.kijkbijons.nl/tvgids die ook naar alle providers wordt gestuurd ziet u netjes de afleveringen op volgorde staan.


Ondanks dat de problemen niet bij ONS ontstaan werken we achter de schermen aan een passende oplossing.


De uitzendtijden in mijn tv-gids kloppen niet, hoe kan dit?

De uitzendtijden van de programma's van ONS zijn terug te vinden in vrijwel alle papieren en digitale televisiegidsen.

Helaas sluipen er soms fouten in deze gidsen waardoor zij uitzendtijden communiceren die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Wij doen er alles aan om dergelijke fouten te voorkomen. Mocht u onverhoopt toch verkeerde uitzendtijden aantreffen, dan verwijzen wij u graag naar de tv-gids op onze website en in onze app. Deze uitzendtijden zijn correct.


Waarom herhaalt ONS zo vaak dezelfde programma's?

Bij ONS ziet u regelmatig herhalingen van programma's voorbij komen. Hoe kan dat?

In de eerste plaats werkt ONS met een carrousel-programmering: iedere dag tussen 16:00 en 00:00 uur ziet u onze dagelijkse programmering. Dit blok van 8 uur herhaalt zich vervolgens van 08:00 tot 16:00 uur de volgende dag en van 00:00 tot 08:00 uur de dag daarna. Het weekend kent een eigen herhalingsfrequentie. Om die reden ziet u onze programma's meerdere keren per week terugkomen.

Daarnaast herhaalt ONS sommige series en programma's ook meerdere keren per jaar. Omdat ONS een klein commercieel kanaal is dat geen aanspraak kan maken op enige vorm van subsidie of kijk en luister geld, hebben wij slechts een zeer beperkt budget om onze programma's aan te kopen. Om die reden zijn wij genoodzaakt sommige programma's meerdere keren per jaar te herhalen. Wij doen dit voornamelijk bij series en programma's waar veel vraag naar is onder onze kijkers en doen ondanks deze beperking ons uiterste best om de programmering voor iedereen zo afwisselend en interessant mogelijk te houden.


Ik wil een serie volgen, maar er zit geen logica in de uitzendingen, hoe kan dit?

ONS zendt series en programma's altijd uit met een frequentie van 1 aflevering per week (enkele uitzonderingen daar gelaten). Indien u een serie wilt volgen, adviseren wij u altijd op dezelfde dag en tijd te kijken. U ziet dan iedere week een opvolgende aflevering.

Op onze website kunt u onder Programma's vinden op welke tijdstippen een bepeelde serie of programma wordt uitgezonden.


Waarom stoppen jullie ineens met mijn favoriete serie?

Helaas mogen we bij ONS niet zomaar alle oude series en programma's herhalen. Wij mogen alleen programma's uitzenden indien wij expliciete toestemming van de eigenaren van het materiaal hebben. Het komt regelmatig voor dat wij van de eigenaren van series niet direct de uitzendrechten van alle seizoenen van de desbetreffende serie krijgen, maar bijvoorbeeld voor 1 of 2 seizoenen tegelijk. Wij kiezen er dan voor om deze seizoenen uit te zenden, in sommige gevallen te herhalen, en vervolgens zodra we toestemming hebben voor het uitzenden van de volgende seizoenen, de serie weer op te pakken.

Wij breken een serie nooit midden in een seizoen af. U ziet bij ONS altijd complete seizoenen van series terug.


Waarom zendt ONS niet uit in HD?

Het signaal van ONS wordt door sommige providers in SD doorgegeven en door sommige providers in HD. ZIGGO is begin 2022 gestart met het gefaseerd omzetten van haar klanten naar een HD-signaal van ONS. Indien u als ZIGGO-klant nog geen HD-signaal van ONS ontvangt, kunt u bij de klantenservice van ZIGGO navragen wanneer u aan de beurt bent voor het omzetten naar HD.

 

ONS zendt vrijwel uitsluitend oude series en programma's uit. Deze programma's zijn niet altijd in HD beschikbaar. Zo kan het zijn dat sommige programma's die in HD worden doorgegeven, niet de beeldkwaliteit hebben die tegenwoordig standaard is.




Waarom beschikt ONS niet over ondertiteling voor doven en slechthorenden?

ONS biedt geen ondertiteling voor doven en slechthorenden aan. Helaas is deze functionaliteit voor een klein kanaal als ONS te kostbaar. Wij begrijpen dat onze doelgroep veel baat heeft bij een dergelijke ondertiteling. Wij houden de technische ontwikkelingen op dit vlak dan ook nauwlettend in de gaten en zullen zodra er een betaalbaar alternatief voor handen is ons uiterste best doet om deze service zo snel mogelijk aan te bieden.


Hoe kan het dat het kanaal van ONS storing geeft?

Bij ONS zenden wij voornamelijk oude series en programma's uit. De kwaliteit hiervan is niet te vergelijken met de huidige standaard. Maar wanneer u daadwerkelijk storing ziet wanneer u ONS wilt bekijken, is er iets anders aan de hand.

Wij worden met enige regelmaat benaderd door klanten van ZIGGO die ONS niet kunnen zien vanwege storing op het kanaal. Dit is een bekend probleem bij ZIGGO waar wij als zender helaas niets aan kunnen doen. Wij adviseren u contact op te nemen met de klantenservice van ZIGGO, zij kunnen dit probleem voor u oplossen.

Heeft u last van een andere storing? Vaak helpt het opnieuw opstarten van uw televisiekastje. Mocht dit niet helpen, neemt u dan aub even contact met ons op, dan gaan wij voor u na hoe de storing verholpen kan worden.


Kan ik programma's van ONS terugkijken?

Heeft u een programma van ONS gemist of wilt u iets terugkijken? Via Uitzending Gemist op onze website zijn vrijwel al onze programma's tot 2 weken na de oorspronkelijke uitzenddatum op televisie terug te kijken.

Daarnaast bieden de meeste televisieaanbieders de mogelijkheid aan om programma's van ONS terug te kijken via uw televisiekastje. Dit is een functionaliteit die via uw provider wordt aangeboden en waar ONS geen invloed op heeft. Heeft u vragen over het terugkijken van programma's via uw televisiekastje? Wij adviseren u om dan contact op te nemen met de klantenservice van uw provider.


Waar staan de letters ONS voor?

ONS is geen afkorting. De naam ONS representeert ons gezamelijke verleden en onze gezamelijke nostalgie die we bij ONS graag willen laten herleven op televisie. 


Copyright © 2024 - ONS | HPU internet services | Powered by: CWM (Channel Web Manager)