a
a
a

Veelgestelde vragen

HOE KAN IK ONS ONTVANGEN?

ONS is te ontvangen via de pakketen van vrijwel alle aanbieders van digitale telvisie in Nederland. Bij sommige providers is ONS in het basispakket opgenomen, bij anderen in een plus- of themapakket.

Wilt u weten waar u ONS kan vinden bij uw provider? U vindt hier een overzicht van de voornaamste aanbieders.

Let op! Maakt u nog gebruik van een analoog televisiesignaal? Dan is ONS helaas niet te ontvangen.


Ik wil ONS ook bij mijn aanbieder in het basispakket, wat moet ik doen?

Wanneer u ONS niet kan ontvangen in het basispakket, maar dat wel graag wil, dan adviseren wij u uw televisieaanbieder hierop attent te maken. Hoe meer mensen dit doen, hoe groter de kans dat uw provider ONS in het basispakket opneemt.


Kan ik programma's van ONS terugkijken?

Heeft u een programma van ONS gemist of wilt u iets terugkijken? Via Uitzending Gemist op onze website zijn vrijwel al onze programma's tot 2 weken na de oorspronkelijke uitzenddatum op televisie terug te kijken.

U kunt ook gebruik maken van onze app. Ook in de app zijn onze programma's terug te kijken tot twee weken na uitzending. Onze app is beschikbaar voor iOS en Android en verkrijgbaar via de reguliere app stores.

Daarnaast bieden sommige televisieaanbieders de mogelijkheid aan om programma's van ONS terug te kijken via uw televisiekastje. Dit is een functionaliteit die via uw provider wordt aangeboden en waar ONS geen invloed op heeft. Heeft u vragen over het terugkijken van programma's via uw televisiekastje? Wij adviseren u om dan contact op te nemen met de klantenservice van uw provider.


Hoe kom ik erachter wanneer een programma wordt uitgezonden?

Op onze webiste en in onze app kunt u tot een week vooruit de tv-gids raadplegen. Let op: de programma's kunnen tot enkele minuten eerder of later starten dan in deze gids aangegeven staat.

Bent u op zoek naar de uitzendtijden van een specifiek programma? Onder Programma's op onze website vindt u alle programma's die op dit moment door ONS worden uitgezonden terug. Klik op het porgramma van uw keuze en u vindt een korte omschrijving en de uitzendtijden.

Daarnaast zijn de uitzendtijden van ONS ook terug te vinden in vrijwel alle omroepgidsen en in de digitale tv-gidsen van uw provider.


Waarom herhaalt ONS zo vaak dezelfde programma's?

Bij ONS ziet u regelmatig herhalingen van programma's voorbij komen. Hoe kan dat?

In de eerste plaats werkt ONS met een carrousel-programmering: iedere dag tussen 16:00 en 00:00 uur ziet u onze dagelijkse programmering. Dit blok van 8 uur herhaalt zich vervolgens van 08:00 tot 16:00 uur de volgende dag en van 00:00 tot 08:00 uur de dag daarna. Het weekend kent een eigen herhalingsfrequentie. Om die reden ziet u onze programma's meerdere keren per week terugkomen.

Daarnaast herhaalt ONS sommige series en programma's ook meerdere keren per jaar. Omdat ONS een klein commercieel kanaal is dat geen aanspraak kan maken op enige vorm van subsidie of kijk en luister geld, hebben wij slechts een zeer beperkt budget om onze programma's aan te kopen. Om die reden zijn wij genoodzaakt sommige programma's meerdere keren per jaar te herhalen. Wij doen dit voornamelijk bij series en programma's waar veel vraag naar is onder onze kijkers en doen ondanks deze beperking ons uiterste best om de programmering voor iedereen zo afwisselend en interessant mogelijk te houden.


Ik wil een serie volgen, maar er zit geen logica in de uitzendingen, hoe kan dit?

ONS zendt series en programma's altijd uit met een frequentie van 1 aflevering per week (enkele uitzonderingen daar gelaten). Indien u een serie wilt volgen, adviseren wij u altijd op dezelfde dag en tijd te kijken. U ziet dan iedere week een opvolgende aflevering.

Op onze website kunt u onder Programma's vinden op welke tijdstippen een bepeelde serie of programma wordt uitgezonden.


Waarom stoppen jullie ineens met mijn favoriete serie?

Helaas mogen we bij ONS niet zomaar alle oude series en programma's herhalen. Wij mogen alleen programma's uitzenden indien wij expliciete toestemming van de eigenaren van het materiaal hebben. Het komt regelmatig voor dat wij van de eigenaren van series niet direct de uitzendrechten van alle seizoenen van de desbetreffende serie krijgen, maar bijvoorbeeld voor 1 of 2 seizoenen tegelijk. Wij kiezen er dan voor om deze seizoenen uit te zenden, in sommige gevallen te herhalen, en vervolgens zodra we toestemming hebben voor het uitzenden van de volgende seizoenen, de serie weer op te pakken.

Wij breken een serie nooit midden in een seizoen af. U ziet bij ONS altijd complete seizoenen van series terug.


Kan ik suggesties doen voor programma's die ik graag terug zou zien bij ONS?

Dat kan zeker! Wij waarderen het zeer wanneer onze kijkers met ons meedenken over de invulling van de zender.

Suggesties kunt u ons toesturen via info@kijkbijons.nl

Helaas kunnen wij niet aan alle verzoeken voldoen. Omdat het er simpelweg te veel zijn en niet alle oude series en programma's bewaard gebleven zijn.

Maar ook omdat wij niet zomaar alle oude series en programma's mogen uitzenden. Wij hebben hiervoor expoliciete toestemming van de eigenaren van de serie of het programma nodig. Deze toestemming wordt niet altijd vergeven en in sommige gevallen zijn de gevraagde vergoedingen voor de uitzendrechten voor ONS niet acceptabel.

Desalniettemin proberen wij zo veel mogelijk rekening te houden met de verzoeken van onze kijkers.


Waar staan de letters ONS voor?

ONS is geen afkorting. De naam ONS representeert ons gezamelijke verleden en onze gezamelijke nostalgie die we bij ONS graag willen laten herleven op televisie. 


Waarom beschikt ONS niet over ondertiteling voor doven en slechthorenden?

ONS biedt geen ondertiteling voor doven en slechthorenden aan. Helaas is deze functionaliteit voor een klein kanaal als ONS te kostbaar. Wij begrijpen dat onze doelgroep veel baat heeft bij een dergelijke ondertiteling. Wij houden de technische ontwikkelingen op dit vlak dan ook nauwlettend in de gaten en zullen zodra er een betaalbaar alternatief voor handen is ons uiterste best doet om deze service zo snel mogelijk aan te bieden.


De uitzendtijden in mijn tv-gids kloppen niet, hoe kan dit?

De uitzendtijden van de programma's van ONS zijn terug te vinden in vrijwel alle papieren en digitale televisiegidsen.

Helaas sluipen er soms fouten in deze gidsen waardoor zij uitzendtijden communiceren die niet overeenkomen met de werkelijkheid. Wij doen er alles aan om dergelijke fouten te voorkomen. Mocht u onverhoopt toch verkeerde uitzendtijden aantreffen, dan verwijzen wij u graag naar de tv-gids op onze website en in onze app. Deze uitzendtijden zijn correct.


Hoe kan het dat het kanaal van ONS storing geeft?

Bij ONS zenden wij voornamelijk oude series en programma's uit. De kwaliteit hiervan is niet te vergelijken met de huidige standaard. Maar wanneer u daadwerkelijk storing ziet wanneer u ONS wilt bekijken, is er iets anders aan de hand.

Wij worden met enige regelmaat benaderd door klanten van ZIGGO die ONS niet kunnen zien vanwege storing op het kanaal. Dit is een bekend probleem bij ZIGGO waar wij als zender helaas niets aan kunnen doen. Wij adviseren u contact op te nemen met de klantenservice van ZIGGO, zij kunnen dit probleem voor u oplossen.

Heeft u last van een andere storing? Vaak helpt het opnieuw opstarten van uw televisiekastje. Mocht dit niet helpen, neemt u dan aub even contact met ons op, dan gaan wij voor u na hoe de storing verholpen kan worden.


Waarom zendt ONS niet uit in HD?

ONS zendt uit in SD. De voornaamste reden hiervoor is dat wij vrijwel uitsluitend oude series en programma's uitzenden. Deze programma's zijn niet in HD beschikbaar en het zelf oppoetsen naar HD kwaliteit is een helaas een voor ONS te kostbare aangelegenheid.

Daarnaast willen veel televisieaanbieders ONS niet in HD doorgeven. Een HD kanaal kost meer bandbreedte dan een SD kanaal en er is slechts beperkt ruimte beschikbaar voor alle kanalen.


Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief?

ONS verstuurt aan het begin van iedere maand een gratis nieuwsbrief waarin de voornaamste programma's van die maand worden aangekondigd.

Wilt u op de hoogte blijven van de programma's van ONS? Meld u dan aan voor deze nieuwsbrief via deze pagina. 


Ik ben op zoek naar een specifieke film, serie of programma, kunnen jullie daarbij helpen?

Vrijwel alle programma's en series die ONS uitzendt, hebben wij aangekocht voor uitzending. Wij zijn geen eigenaren van dit materiaal en mogen het derhalve niet verder verspreiden. Indien u bij ONS een film, programma of fragment heeft gezien dat u graag nog eens terug wilt zien of in bezit zou willen hebben, neemt u dan even contact met ons op via info@kijkbijons.nl. Wij kunnen u doorverwijzen naar de juiste organisatie of nagaan of we u op een andere manier kunnen helpen.


Wat houdt een lidmaatschap als Vriend van ONS in en hoe kan ik mij aanmelden?

Als Vriend van ONS betaalt u een jaarlijkse bijdrage van €14,95 per jaar om ONS te ondersteunen.

Natuurlijk krijgt u hier ook iets voor terug!

Zo ontvangt u als Vriend van ONS iedere woensdag de digitale programmagids in uw mail met daarin de highlights uit de programmering van de komende week en een handige printbare tv-gids. U krijgt altijd 10% korting in onze webwinkel, de Winkel van de Nostalgie. En u maakt regelmatig kans op leuke prijzen.

Uw bijdrage wordt eenmaal per jaar automatisch van uw rekening afgeschreven. ONS gebruikt de bijdragen van de vrienden van ONS om de zender telkens beter en leuker te maken. Voor het aankopen van mooie series en programma's en om de zender op de kaart te zetten in heel Nederland.

Wilt u ONS ondersteunen en zich aanmelden als Vriend van ONS? Dat kan hier.

Heel veel dank voor uw steun!


Welke muziek hoor ik in de serie Ontdek je Plekje?

De muziek onder het porgramma Ontdek je Plekje is geliefd. Wij krijgen regelmatig de vraag om welk muziekstuk dit gaat.

Het muziekstuk heet ‘Zemire et Azor’ van de componist André-Modeste Grétry. 


Copyright © 2019 - ONS | HPU internet services | Powered by: CWM (Channel Web Manager)